Translate

уторак, 26. август 2014.

Grčka - Leptokarija 2014.

Počinjem da pišem post i smejem se prisećajući se kako je moj momak šaljivim tonom opisao mene kako pišem post... "Bila sam na letovanju u Grrrrrčkoooooj, super sam se prooooovela, ležaljke i suncobran su 5e, 1kg limuna 3.30e, 6 jaja 3e, sunčala sam se, plivala i mazala kremu sa zaštitnm faktorom, bila je velika gužva..."

Eto kako oni vide naše vodjenje bloga!

Pa dobro, sve te informacije su tačne samo što ću ih ja malo "oblikovati" i upotpuniti  ;)

Grčka, Leptokarija, 10 noćenja, 11 dana, autobuski prevoz (sa polaskom iz NS-a), smeštaj (klima uračunata u cenu)... Cenu aranžmana od 210e smo uplatili u agenciji "Arka Tours" u Novom Sadu. Osigurali smo se u DDOR-u.

Iz Novog Sada polazak je bio 01.08.2014. u 17h, da bi iz BG-a krenuli u 19h. Sa nekoliko kraćih pauza i jednom dužom (kako to obično biva) u Predejanima stigli smo do prve granice. Prodjosmo je na brzinu, druga, treća... Kada smo usli u Makedoniju zaspala sam.
Momak me budi ujutru i kaže "Ajde ustaj stigli smo...". Ja ga onako bunovna pitam "Na grčku granicu?!". "Ma na more bre! :D "
Toliko o putu i zadržavanju na granicama. Rasto turs odličan prevoznik kao i Vera (vodja puta).
Pomerili smo satove.
Stigli smo u hotel Okeanis (slike hotela pogledajte ovde). Nismo dugo čekali da nam se sobe srede. Bili smo medju prvima koji su  raspakovali kofere.
Hotel se nalazi pored pruge pa taj voz malo iritira kad u neko doba noću sumanuti vozač sedne na sirenu. Diže iz mrtvih. Još je naša soba bila sa "zadnje" strane hotela. Mogu da zamislim kako je bilo ovima "do ulice". Za tih 10 dana navikla sam se.

Da proverimo internet da li radi...

Pa i nismo se baš nešto usrećili. To je bila jedina zamerka što se mene tiče. Ja inače nisam tip devojaka koji na godišnjem trči kako bi pronašla net ne bi li brže bolje pokačila slike već iz autobusa (oko 50komada u polasku).
Bitno mi je bilo da se javim mojima da sam stigla, povremeno da proverim mail i fejs (inbox) i to je to, tako da to i nije neka zamerka. Koliko meni treba toliko je bilo neta.

More je predivno. Voda topla i čista. Kao sa slika :)

Plaža prvi dan... Prva na koju smo naišli... Hm... Nismo se baš oduševili...
Sitan pesak na početku, pri obali nešto nalik šljunku, a ulaz u vodu veliko kamenje. Svaki izlazak iz i ulazak u vodu umesto ovako

Izvor

izgledao je ovako

Noge sam izlomila. Inače, za nekih 3m hoda meni je voda već do vrata. Ako poranimo uspemo da udjemo u vodu i okupamo se, ali kasnije, tamo oko 11-12h... pardon, oprostite, izvinite, pardon, oprostite, izvinite...

Sutradan nadjosmo kafić SUNRISE, moja topla preporuka. Debeli, veliki suncobrani pa kad si u hladu, stvarno si u hladu. Dve ledene kafe za 5e i na ležaljkama i pod suncobranom možeš ostati ceo dan.

Jednom prilikom sam čula da je konobarica rekla jednom paru pored nas da na svaka 4 sata moraju poručiti piće i da je to pravilo, ali za 10 dana, mi smo uzimali samo te dve kafe i niko nam ništa nije rekao.

Ide crnac i za njim trešti muzika
"Hoće sad da leče me,
a ja kazem, neću, ne
kad mi kucne zadnji čas
ti ćeš biti moj by pass
"

Nedeljom u sezoni je veoma zabavno. Nemate gde peškir da ostavite.

Evo kako je nama jedna nedelja prošla...
Jedan od poslednjih dana letovanja... Na plažu smo otišli nešto kasnije (oko 10h, da ne kažem zakasnili). Pošto nije bilo slobodnih ležaljki u gore pomenutom kafiću, morali smo otići do prvih slobodnih ležaljki. 3. - 4. kafić, jedva nadjosmo dve ležaljke. "Komšinicina" mi bliža nego ležaljka od momka. Jedva mogu nogu da spustim izmedju ležaljki. Smestili se ispod (skoro providnog) suncobrana i momak me pita: "E a kuda da prodjemo do vode?" :D

Oko 13h me uhvatila nervoza i osula mi se koža po rukama. Spakovali se i jedva stigli do smeštaja. Istuširala se i legla. Kada sam ustala vidim nije mi dobro. Malaksala, glava me boli, grlo počelo... Pred spavanje popila paracetamol. U 3 se probudila popila još jedan. Sutradan otišla kod doktora. Upaljen krajnik i nešto na bubnoj opni. Bila sam bolesna do kraja letovanja i jos nedelju dana posle... Sreća pa smo se osigurali.

Tuševi na plaži nisu baš najsrećniji. Na našem tušu nije bilo pritiska, pa je tuširanje bilo nemoguća misija.

Videla sam da momak ide na drugi tuš koji je malo dalje (kao tamo uvek ima pritiska), ali sam posle saznala da tamo ima neka zgodna devojka ustvari!
Eto ti kakvi su muškarci, verujem da bi i na ovaj (bez pritiska) dolazili samo da vide "dobru ribu"!

Cene po restoranima su 5, 5.5, 6, 7e do 10e za špagete, pice, musake, jedino što je riba skuplja (oko 12e).
Jedno veče smo nas četvoro, 3 PODGREJANE musake, jednu grčku salatu, dva velika i dva mala piva, platili 30e.

Giros svinjski 2e, 2.20e, pileći 2.50e. Posebno naplaćuju tzatziki 0.20e (ne znam da li sam dobro napisala premaz). Palačinke od 2.80 slatke, a oko 3.5 slane.

U Leptokariji postoji Lidl (market poput Rode), ali nismo bili te sreće da kupujemo tamo. Iz priče drugih ljudi kažu da se može naći nešto povoljno, ali je nama Lidl bio jako daleko i nismo mogli ići peške niti vući to sve, ali nije ogromna razlika u ceni.
Krofna na plaži 2e, a one gumene krofne na vodi što ih čamac vuče 15e po osobi. Velika je razlika u ceni suvenira. Negde ima za 1e magnet, a na drugom mestu ISTI TAJ 1.5e. Npr dušek za vodu ima za 3.5e, a isti takav na drugom mestu 5e... Treba malo cunjati i gledati...

Ide čovek i viče "Kroooooofnice, taze kod čika Laze"
Pa dobro to je normalno, u Grčkoj smo...

Leptokarija je podeljena nekako u dva dela. Tu gde smo mi bili šetalište je užas... Non stop prolaze kola, a na toj stazi pored mogu dvoje da idu, troje je već guzva.

Ovo je slikano u 9h
U tom drugom delu je malo bolja situacija. To je baš pešačka zona. Inače u tom drugom delu je pijaca utorkom (na koju nismo otišli jer smo taj dan išli u Nei Pori).

Jedan dan smo proveli u Nei Poriju. Prošle godine smo letovali tamo i u poredjenju sa Leptokarijom, Nei Pori je neuporedivo bolji.
Postoji voz koji stigne bukvalno za 5 min iz Leptokarije u Nei Pori i povratna karta košta 4.5e. Otisli smo ujutru u 9h i vratili se uveče oko 19:30.
Tamo su ležaljke, 2 kafe i dve male flašice vode (oni to tako služe) koštale 7e.

U Leptokariji postoji prodavnica sveća u obliku mafina, cup cake-ova, nes kafa i kuglofa. Ja sam se oduševila  :) Postoje i razne mirisne sveće. Sebi sam kupila prelepu mirisnu zelenu sa Kenzo-m...
Svega i svačega, "k'o na vašaru" što bi babe rekle...  :)

Ja sam se stvarno lepo provela, jer smo mi tržili "penzionersko" mesto i nije nam bio bitan nocni provod. Voda i sunce i meni dosta. Informacije su za one koji traže više  ;)  Leptokarija nije mesto na koje bih se ponovo vratila. Inače više volim da idem i obilazim nova mesta, ali ako bih se morala vratiti u neko mesto to bi bio Nei Pori (prava panzija, ali sve što je meni dovoljno za letovanje).  :)

WL - Lefkada, Egipat, Tunis  ;)  Za sada toliko od mene....

Nadam se da nisam nešto zaboravila.

Svaka čast ako ste stigli do kraja posta  :D , ali znate da ja volim sve detaljno da opišem i ne mogu da skratim :)

Hvala što čitaš  :)

1. Ni ti ne zaostaješ sa detaljima :D Za Nei Pori uglavnom kukaju kako je dosadno mesto, a Leptokariju sam posetila i pamtim samo lepo. A i Solun je blizu :) Verujem da ste se odlično proveli, a momak ima iste fore za blog kao ovaj moj :D

Одговори
    1. Evo upravo ažurirah post i dodah baš to za dosadu :) Od toliko informacija to sam zaboravila da napišem :D Mi nismo isli u Solun, a bilo je tih ekskurzija svakakvih kao i po drugim turističkim mestima. Staaaarno nam je bilo lepo, taj jedan dan sa gužvom je bio kritičan, ali ostalih dana nam je bas bilo lepo. A i vreme nas je baš poslužilo. A momci, oni uvek imaju komentar :D

Избриши
  2. Super si ovo napisala :)))) Bila sam u Leptokariji nekada davno, sa roditeljima, i pamtim da nas je razočarala boja mora, nije bilo onako lepo, plavo kako smo navikli u drugim mestima.

Одговори
    1. Hvala, potrudila sam se :)
      Što se boje mora tiče meni se dopala, voda malo u dubini je predivna i ko voli da pliva za njega je savršeno. Ja plivam u dubini i vidim dole dno. Jaaako je čista voda bila što mi se bas svidelo... A zavisi gde si pre bila i na kakvu si boju vode navikla :)

Избриши
  3. Odličan post, detaljno kao da sam i sama bila tamo… ali ta gužva me toliko odbija da nemam želju ikad da odem :/

Одговори
    1. Hvala :) Ja i pišem da bi onaj ko čita mogao da zna šta moze da očekuje tamo :)
      Mi smo bili u ciku sezone... Verujem da je u predsezoni mnooooogoo bolje. Jbg ljudi nemaju para, a ovo je za te pare odlično. Vidis sta kaze Katica Vakic dole u komentarima. Isto mesto, a drugačije iskustvo :)

Избриши
  4. odličan opis! Bila sam tamo u prolazu, da vidim kako tu izgleda i baš je sve kako si opisala. Meni se nije dopalo, ali zato sad dodjoh saAthosa,tamo su plaze prelepe!!

Одговори
    1. Napiši i ti post. Ja volim da čitam tako detaljna tudja iskustva sa letovnja i putovanja :) I okaci mi link ovde slobodno ako odlucis da napises :)

Избриши
  5. Odlicno. Ja sam se vratila iz leptokarije 2og avgusta.
    Samo ja nisam bila u centru nego na desno, kako gledas na plazu.(blizu LIDL-a)
    Tamo je voda cistija,ima pesak i u moru. Lezaljke sa suncobranom 2,3e sa vodom.Tusevi odlicno rade.Kazu sto vise prema Nei poriju sve lepse.:D Manja nam je i guzva bila,u svakom kaficu internet...Nama je bilo extra.:D

Одговори
    1. Eto kako nista ne mora da znaci :) Isto mesto, datum, a različito iskustvo :) He he mozda smo se i srele :)

Избриши
    2. Katice, nzm da li ćeš videti kom ali bi mi značilo da mi kažeš u kom si apartmanu bila smeštena da znam otprilike da budem u tom delu gde je plaža tako reći bolja? :)

6. Od svega mi se najviše sviđa hotel hahah...Nisam bila u Leptokariji ali sam predlagala mužu da idemo ove godine tamo. Sreća što nismo, udavio bi me, hahaha...Šalu na stranu, pamtim Grčku po lepom, ovako nešto bi mi definitivno pokvarilo sliku. Žao mi je što si se razbolela ali eto dokaza da putno osiguranje treba plaćati. Lidija

Одговори
    1. Ahaha :D Ej hotel je bio super, čak smo i posledjni dan mogli da se istuširamo. U "podrumu" hotela postoji kupatilo i uredno se okupas kad dodjes sa plaza taj poslednji dan, jer kako znas vec, uvek iz smestaja izadjes ranije....
      Ne mogu reci da je lose, nisam razocarana, ali nisam ni odusevljena... A za prehladu... Kada smo se vracali kuci, nisam ispustala maramicu iz ruku, cak sam se u jednom momentu izvinila devojci ispred mene... Bilo me sramota koliko sam slinila i kijala :D Garant je pomislila "Boze samo da stignem kuci nezarazena" :DDD Ali devojka se nasmejala i ljubazno odgovorila da mi nije lako :D Ej posle onog ski vikenda kad sam slomila ruku, UVEK placam osiguranje :D

Избриши
  7. Joj, nikad nisam volela ovakva mesta, načičkano - Budva fazon ;)
    Cene su manje više iste po Grčkoj.
    Super je post, nije predugačak (il to samo ja nisam normalna ;)))
    Na WL da dodaš Sitoniju - srednji prst (znam kako zvuči ahaha) od ostrva Zakintos (mada i tu treba probrati zbog pijanih engleza ali plaže su predivne) i Krit (ali to je već ozbiljna investicija, avion + rentacar inače je boooring).
    Tunis ima bzvz more, ništa posebno za obilazak, ja sam bila tamo 7 dana - i to je previše.

Одговори
    1. Eeeee bas ti hvala za ovako obimne informacije i sto me saljes na srednji prst :D
      Ej mi sad kad smo trazili ove ponude, bila ponuda za krit, avionom, all inclusive, 10 nocenja, za 500e po osobi, ali mi nismo imali tog momenta da damo... Ali cula sam da je elpo i da treba i rentacar...
      Za Tunis bas cu pogledati malo na netu, ali ima vremena ;) Zavisi od toga koliko novaca uspem da ustekam do sledeceg letovanja :D

Избриши
  8. Jao, super post, i svidja mi se tvoj stil pisanja, nekako opusten i blago humoristican. :-)
    I ja sam bila u Grckoj, ne znam jos hocu li pisati post. Mi smo isli zapravo kod prijatelja u apartman, pa nismo placali smjestaj, ali nama je Grcka preko svijeta, pa iako smo isli svojim autom, "otelili" smo se dok nismo stigli. Drugi put, ni u ludilu ako ne letim. Bilo fino, al bas me put smorio. I ja sam penzija.:-)

Одговори
    1. Hvala na lepim recima :)
      Ako budes pisala post, mozes mi okaciti link (za slucaj da ga ne ispratim preko blognewfeed-a)... Jao i ja sam se malo plasila puta, ali opet smo se odlucili za autobus... sednemo i ne razmisljamo... Ja sam pola puta prespavala i nikada mi put nije lakse pao :) Iskreno i ja kada razmisljam o letovanju ili o nekom putovanju uvek mi malo frka kad moram dugo da putujem... Avion je super resenje, ali su kod nas jako velike aerodromske takse, pa nam karta izadje skoro kao letovanje...
      Ma da te opustenije varijante su super, proslo nas je vreme ludovanja i napijanja na moru :D

Избриши
  9. Slucajno sam naletela na tvoj blog a pre par sati sam stigla iz Leptokarije xexexe :-) napisala si post kao da samja pisala :-) jedino je moj smestaj bio tu na plazi ali nize dole u mirnijem delu! Mada prvih dana na lezaljkama je bio haos posle se smirilo. Osecam se isto kao i ti ( i moj muz se oseca tako) ok ali ne ponovo! Sve sto si napisala je tacno!!! Blog ti je super za svaku pohvalu :-) pozzz od Jelene

Одговори
    1. Hvala za lepe reci :) Leptokarija je malo mesto i uglavnom je svima isto iskustvo ;) A ako ste s esada vratili, vi ste bili u ciku sezone... Mi kad smo kretali kuci tek su onda poceli da dolaze autobusi masovno :D